Oficyna Wydawnicza LEKSEM

Koszyk jest pusty

znajdź książkę dla siebie:


okładka

Rozmowy o komunikacji 4, pod redakcją Grażyny HABRAJSKIEJ
Łask 2010

ISBN 978-83-60178-83-6
stron 162
format: 24,0 × 15,0 cm
oprawa: miękka matowa

kup
cena detaliczna: 43,00
cena z rabatem: 36,55

Ciekawe i nowatorskie dla całego tomu jest bazowanie Autorów na najnowszych teoriach z dziedziny lingwistyki i odejście od tradycyjnych, w większości sfalsyfikowanych koncepcji, na korzyść pokazania konkretnych zastosowań aktualnych teorii na materiale rzeczywiście przebiegających komunikacji.

Podejście to wydaje mi się najcenniejszym aspektem tomu, gdyż kwestie w nim poruszane stanowią centralne pole zainteresowań dla prowadzonych dzisiaj w Europie badań w dziedzinie lingwistyki zorientowanej na ścisły jej kontakt z naukami pokrewnymi, jak socjologia, nauka o komunikacji, reklama, zjawiska rynkowe i gospodarcze czy wręcz – etologia. Jesteśmy bowiem dzisiaj w sytuacji, kiedy orientowanie się na język tylko jest już niewystarczające, gdzie zmuszeni jesteśmy odpowiedzieć na pytanie o komunikacyjną stratyfikację społeczeństwa, a nie jesteśmy już w stanie opierać się na wyznacznikach socjologicznych czy socjometrycznych. W społeczeństwach wysoko zdyferencjonowanych bowiem od rzeczy jest klasyfikowanie języka w ramach socjometrycznych jednostek. W sytuacji, w której szeroko rozumiane media homogenizują sytuacje i scenariusze komunikacyjne, błędem byłoby nieuwzględnianie tych zmian w odnieniesieniu do odmian języka. Znaleźć bowiem musimy nowe kryteria pozwalające na adekwatniejszy opis odmian funkcjonalnych w odniesieniu do zjawiska, które póki co określane jest jako lifestyle. I na tym polu Autorzy tomu wnoszą bardzo cenne dla nas ustalenia.

z recenzji Prof dra hab. Michaela Fleischera

Spis treści (PDF)

Zobacz również

Polecamy inne nasze książki o podobnej tematyce: