Oficyna Wydawnicza LEKSEM

Koszyk jest pusty

znajdź książkę dla siebie:


okładka

Agnieszka OSKIERA, Strategie konwersacyjne w dialogu radiowym
Łask 2006

ISBN 978-83-60178-24-9
stron 154
format: 20,2 × 14,8 cm
oprawa: miękka matowa

kup
cena detaliczna: 25,00
cena z rabatem: 21,25

Zasadnicza linia rozwojowa pracy jest logiczna i celowo zbudowana: od różnych szczegółowych zjawisk stanowiących podstawę realizowania strategii, np. struktury dialogu, gatunków dialogu radiowego, roli redaktra, funkcji pragmatycznych [...], następnie charakterystykę typów samych strategii konwersacyjnych [...], i dalej poprzez ogólne schematy strategiczne [...] do pełnej analizy dialogów radiowych reprezentujących różne ich typy, ze szczególnym uwzględnieniem strategii konwersacyjnych w ogóle i argumentacji.

[...] rozdział VIII [...] stanowi [...] świetne zwieńczenie wcześniejszych rozważań dotyczących różnych zjawisk komunikacyjnych związanych z dialogiem radiowym w postaci debaty lub dyskusji W tym miejscu głównym przedmiotem analizy jest dziewięć konkretnych dialogów [...] układających się w trzy typy [...]; punkt ciężkości przesuwa się tu ze strategii na dialog, pozwalając na pełną jego analizę, oczywiście z uwzględnieniem strategii konwersacyjnych [...].

W [...] zakończeniu Autorka charakteryzuje warunki i częstotliwość zastosowania określonych strategii konwersacyjnych w badanych dyskusjach i debatach oraz wskazuje ich specyfikę medialną [...].

Z recenzji prof. dr hab. Anny Krupskiej-Perek

Praca [...] jest nowatorskim wkładem w analizę dyskursu perswazyjnego na przykładzie tekstów dialogów radiowych. Tworzy ona ciekawe propozycje teoretyczne do opracowania lingwistycznej teorii perswazji i daje przekonujący przykład analizy tekstu, która pozwala nie tylko na wykrycie intencji uczestników, ale również na opis najbardziej typowych sposobów argumentacji i innych możliwości oddziaływania werbalnego.

Z recenzji prof. dra hab. Aleksego Awdiejewa

Spis treści (PDF)

Zobacz również

Polecamy inne nasze książki o podobnej tematyce: