Katarzyna STANKIEWICZ, Anna ŻUREK, Ukryty program nauczania polskiego i niemieckiego jako języków obcych. Konteksty kulturowe
Łask 2014
ISBN 978-83-63781-18-7
stron 172
format: 250 × 170 cm
oprawa: miękka błyszcząca
Co ukrywa się pod pozornie neutralnym kształceniem językowym? (...) Jakie treści niejawne towarzyszą nauczaniu polskiego i niemieckiego jako języków obcych? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszej publikacji.
Korzystając z powszechnie znanej i stosowanej w pedagogice kategorii ukrytego programu, chciałyśmy dotrzeć do treści i sensu niejawnych znaczeń w nauczaniu języków obcych. Szukałyśmy nie tyle tego, kto i dlaczego coś przemilcza, ile pytałyśmy o to, co jest ukryte i w jaki sposób może to wpływać na proces kształcenia.
Z Wprowadzenia
Książka propaguje nowoczesne podejście do procesów nauczania i uczenia się, w których język nie może być postrzegany inaczej niż w ścisłym, bezpośrednim kontekście uwarunkowań społecznych i kulturowych, zwłaszcza codziennego życia uczących się osób.
Z recenzji prof. UMK dr hab. Ewy Przybylskiej
Jest to dzieło godne rozpowszechnienia w procesie kształcenia przyszłych lektorów języka polskiego i niemieckiego (i nie tylko).
Z recenzji prof. UG dr. hab. Kazimierza Kossak-Główczewskiego
Zobacz również
Polecamy inne nasze książki o podobnej tematyce: