
Georg AUERNHEIMER, Wprowadzenie do pedagogiki międzykulturowej
Łask 2017
Przekład, wprowadzenie do polskiego wydania i redakcja naukowa Katarzyna STANKIEWICZ
ISBN 978–83–63781-32-3
stron 226
format: 24 × 17,3 cm
oprawa: miękka matowa
- książka wielokrotnie wznawiania w Niemczech, „klasyczna” pozycja z zakresu pedagogiki międzykulturowej, pierwsze polskie wydanie
- kierowana do teoretyków i praktyków, studentów, nauczycieli i pedagogów oraz badaczy edukacji międzykulturowej
- jasny i przejrzysty układ treści
- podstawowa wiedza pedagogiczna zgodna z najnowszym stanem badań
- zrozumiale i przystępnie napisany tekst
- hasła na marginesach
- zadania do pracy własnej, wskazówki i propozycje literatury uzupełniającej
Autor opisuje podstawowe zasady funkcjonowania społeczeństwa oraz przedstawia koncepcje i kontrowersje związane z wychowaniem antyrasistowskim oraz edukacją dwukulturową. Koncentruje się przy tym na celach pedagogiki międzykulturowej, jak również na praktyce edukacji międzykulturowej w szkole, w placówkach pracy z młodzieżą oraz w pracy socjalnej. Po tę książkę sięgnąć powinni „zarówno pedagodzy i edukatorzy, jak również osoby pracujące w środowiskach zróżnicowanych kulturowo oraz mające wpływ na organizację tej pracy. Na poziomie praktyki zmagamy się w Polsce z problemami, o których pisze prof. Auernheimer. Szukamy często rozwiązań bez odwoływania się do teorii, nieraz odkrywamy to, co już zostało odkryte. Popełniamy błędy, których moglibyśmy uniknąć.”
Georg AUERNHEIMER – ur. 1939, od 1972 do 1995 profesor nauk pedagogicznych na Uniwersytecie w Marburgu, od 1995 do 2006 roku profesor badań międzykulturowych nad socjalizacją i migracjami na Uniwersytecie w Kolonii (Niemcy); współzałożyciel i członek zarządu działającego przy tym uniwersytecie centrum badań nad międzykulturowością („Forschungsstelle für Interkulturelle Studien”, FISt).
Katarzyna STANKIEWICZ - ur. 1979, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, lektor języka polskiego jako drugiego/obcego oraz trener międzykulturowy; naukowo zainteresowana pedagogiką międzykulturową oraz (między)kulturowymi aspektami nauczania języków obcych; zaangażowana w działania na rzecz integracji imigrantów kierowanymi przez Urząd Miasta Gdańsk.
Zobacz również
Polecamy inne nasze książki o podobnej tematyce: